/scandi/ general - VART FAN ÄR SOLEN!?!?!? Edition

Zarail

Atom
Joined
Apr 26, 2016
Messages
2,703
Nebulae
7,462
Fysik o kemi går fan hand i hand med matte när det kommer till dem värsta ämnena.
Nä, inte för mig.
Kemi är nog det ämne jag är mest intresserad av alla ämnena. Det är bara att reaktionsmekanismer med dess jävla elektronparpilar som är bland det tråkigaste och jobbigaste delarna av kemin jag har stött på.
Fysik är också intressant men är även ännu mer komplicerat. Termofysik kan dra åt helvete.
 

Plankster

Atom
Joined
Apr 26, 2016
Messages
3,423
Nebulae
5,005
Nä, inte för mig.
Kemi är nog det ämne jag är mest intresserad av alla ämnena. Det är bara att reaktionsmekanismer med dess jävla elektronparpilar som är bland det tråkigaste och jobbigaste delarna av kemin jag har stött på.
Fysik är också intressant men är även ännu mer komplicerat. Termofysik kan dra åt helvete.
Förståeligt.
 
Reactions: List

Ond

Rictal-Approved
Joined
Apr 27, 2016
Messages
28,823
Nebulae
72,189
fysik og kemi er da baseret? jeg syntes at det var et af de bedste fag man kunne have

men det er også 2 år siden jeg havde det sidst så måske er det nostalgi
 
Reactions: List

the last man

corn lord
Joined
Nov 30, 2016
Messages
4,831
Nebulae
24,736
Äter för tillfället en pingvin stång sur smultron o ska börja röra mig hemåt. Hur är eran torsdag mina kamrater?
ska köra hem nu och göra kaffe så det är väl trevligt

Kemi.
Massor och massor av kemi.

"Jag ska studera reaktionsmekanismer i flera timmar" sade masochisten.
Vet inte vilket år du är i men Kemi 2 är ett rent helvete så lycka till kompis
 
Reactions: List

the last man

corn lord
Joined
Nov 30, 2016
Messages
4,831
Nebulae
24,736
jag pumpade ted gärdestad i min lilla fabia hela vägen hem och nu gör jag kaffe. Det är kallt som fan men det är mysigt

Kemi 2, ja.
Döda mig.
Man blekagar. Dock så kan du glädja dig åt att kemi 2 antagligen är den svåraste kursen du kommer gå på natur
 
Reactions: List

mårten

Atom
Joined
Apr 26, 2016
Messages
2,927
Nebulae
2,550
Men matte kan dra åt helvete.
5 dagar i veckan och läxa nästan varje dag på grund av det.
Må gud rädda mig.
haha känslan när man går en estetlinje och slipper överdrivet mycket matte
fast jag valde till matte 2 för jag är inte efterbliven
i trean ska ja ta matte 3

mina kompisar som går teknik och systemprogrammering har det roligt med matte - en av deras klasser har vart tvungen att traggla igenom från matte 1c till snart 4c på 3 terminer
 
Reactions: List

Plankster

Atom
Joined
Apr 26, 2016
Messages
3,423
Nebulae
5,005
haha känslan när man går en estetlinje och slipper överdrivet mycket matte
fast jag valde till matte 2 för jag är inte efterbliven
i trean ska ja ta matte 3

mina kompisar som går teknik och systemprogrammering har det roligt med matte - en av deras klasser har vart tvungen att traggla igenom från matte 1c till snart 4c på 3 terminer
Jag har alltid sugit på matte o har skit svårt för det men ändå valde jag teknik när jag valde linje till gymnasiet ¯\_(ツ)_/¯
 
Reactions: List

the last man

corn lord
Joined
Nov 30, 2016
Messages
4,831
Nebulae
24,736
1 100 poängs mattekurs per termin gang

matte 5 är den mest comfy kursen, arguably lättare än alla andra
 

mårten

Atom
Joined
Apr 26, 2016
Messages
2,927
Nebulae
2,550
Jag har alltid sugit på matte o har skit svårt för det men ändå valde jag teknik när jag valde linje till gymnasiet ¯\_(ツ)_/¯
yea jag gillar inte matte så hemskt mycket heller men man kan få viss tillfredsställelse genom att bara lösa uppgifter
men ofta beror det på vilken lärare man har och jag har aldrig riktigt gillat matteläraren jag har just nu
 
Reactions: List

Plankster

Atom
Joined
Apr 26, 2016
Messages
3,423
Nebulae
5,005
yea jag gillar inte matte så hemskt mycket heller men man kan få viss tillfredsställelse genom att bara lösa uppgifter
men ofta beror det på vilken lärare man har och jag har aldrig riktigt gillat matteläraren jag har just nu
problemet är att jag aldrig löste några uppgifter och gör heller inte det nu
 
Reactions: List

the last man

corn lord
Joined
Nov 30, 2016
Messages
4,831
Nebulae
24,736
varför är matte 5 så najs?
man gör lite fortsättning på integralräkning, dock inte mycket alls, annars är allting mer typ surface-level avancerad matematik utan mycket faktisk räkning alls plus diskret matematik som är väldigt enkelt och okomplicerat. Lite programmering också.
 

Plankster

Atom
Joined
Apr 26, 2016
Messages
3,423
Nebulae
5,005
man gör lite fortsättning på integralräkning, dock inte mycket alls, annars är allting mer typ surface-level avancerad matematik utan mycket faktisk räkning alls plus diskret matematik som är väldigt enkelt och okomplicerat. Lite programmering också.
förstår att vissa kan finna det najs antar jag.