/scandi/ general - VART FAN ÄR SOLEN!?!?!? Edition

Isuckatgaming

Rictal-Approved
Joined
Apr 26, 2016
Messages
16,445
Nebulae
56,681
unknown.png


Uh yes hello, based department?
 
Reactions: List

Isuckatgaming

Rictal-Approved
Joined
Apr 26, 2016
Messages
16,445
Nebulae
56,681
vad betyder detta

"Social mobility can be understood as the movement in personal circumstances either “upwards” or “downwards” of an individual in relation to those of their parents. In absolute terms, it is the ability of a child to experience a better life than their parents."

"Overall however, the Nordic countries are the best performers. Denmark tops the rankings with a social mobility score of 85.2, closely followed by Finland (83.6), Norway (83.6), Sweden (83.5) and Iceland (82.7). These nations combine access, quality and equity in education, while also providing work opportunities and good working conditions, alongside quality social protection and inclusive institutions."

Det betyder at nordiske lande er gode til at give muligheder for at deres befolkning kan forbedre deres situation og liv i henholdning til økonomi, sociale omstændigheder osv.
 
Reactions: List

mårten

Atom
Joined
Apr 26, 2016
Messages
2,927
Nebulae
2,550
Det betyder at nordiske lande er gode til at give muligheder for at deres befolkning kan forbedre deres situation og liv i henholdning til økonomi, sociale omstændigheder osv.
ah
socialt skyddsnät
även om du gör allt du kan för att fucka upp ditt liv finns det nästan alltid någonting som kan hjälpa dig
meanwhile i *andra länder* går man i personlig konkurs om man bryter benet pga sjukhusavgifter
 
Reactions: List

Zarail

Atom
Joined
Apr 26, 2016
Messages
2,701
Nebulae
7,405
hallå
glad fredag
har bowlat och fått testa burgare från "shady burger" för första gången och herrejösses är det gott.
har också fått min terapi uppskjuten IGEN med en halv månad. helvete.
hur har er vecka varit?
 
Reactions: List

S35

Quark
Joined
Feb 24, 2017
Messages
81
Nebulae
129
Sykt kult at så mange snakker nordiske språk hær på Nebulous. Viste ikke at det var så mange XP

Kalmarunion 4 the win
Flag_of_the_Kalmar_Union.svg
 
Reactions: List

Goatson

Guardian
Joined
May 15, 2016
Messages
7,258
Nebulae
5,350
hallå
glad fredag
har bowlat och fått testa burgare från "shady burger" för första gången och herrejösses är det gott.
har också fått min terapi uppskjuten IGEN med en halv månad. helvete.
hur har er vecka varit?
Lund?
God fredag (fast lördag)
Idag (igår) blev Jönköping den första staden i Sverige som Coronaviruset har upptäckts i
tagga spridning
 
Reactions: List

Zarail

Atom
Joined
Apr 26, 2016
Messages
2,701
Nebulae
7,405
glad alla hjärtans fredag.
fick en röd ros, men inte av någon som älskade mig - fick den av ett par socialdemokrater som bad mig att skriva på en namninsamling. åtminstone är det en fin ros.
samtidigt är det (förhoppningsvis) officiellt™ nästa vecka som jag kan få ett besök hos en psykiatriker. kändes som om jag var i limbo eller något jävla skit.
plus sportlov, vilket hade varit bättre om det fanns någon jävla snö.
hur har er vecka varit?
 

the last man

corn lord
Joined
Nov 30, 2016
Messages
4,831
Nebulae
24,736
fick en röd ros, men inte av någon som älskade mig - fick den av ett par socialdemokrater som bad mig att skriva på en namninsamling. åtminstone är det en fin ros.
hahahahaha

min vecka är lugn, basically inte särskilt mycket som händer på skolfronten då det är mycket hemmastuderande, så jag har för det mesta suttit hemma i cozy neet-style och studerat, gjort stasiland grejor och spelat Guild Wars. Idag ska jag ut och kolla på bio sedan hem för att äta god mat med MYCKET dryck med fruntimmret

livet leker ganska nice
 
Reactions: List