/scandi/ general - VART FAN ÄR SOLEN!?!?!? Edition

Isuckatgaming

Rictal-Approved
Joined
Apr 26, 2016
Messages
16,440
Nebulae
56,666
HImIn2G.png



Under 20 temperatur?

Regn?

A7pmVT1.jpg
 
Reactions: List

mårten

Atom
Joined
Apr 26, 2016
Messages
2,927
Nebulae
2,550
Så ja... inne på 6:e dagen i lumpen. Ryckte in i måndags. Fötterna och benen skriker. Alla stinker svett. Värsta är ändå att stå stilla och vänta. Gör 4 månader... GMU i Hemvärnet + 1 månad signalistutbildning.
Upp 06:00, allt ska vara bäddat o klart, skägget rakat och tänderna borstade, sen ska man vara uppställda 06:30, frukost 06:35. Och sen morgonstädning, visitation o skit... fyfan

Det var inte såhär jag kommer ihåg ww3rp
 
Reactions: List

mårten

Atom
Joined
Apr 26, 2016
Messages
2,927
Nebulae
2,550
Whew 20 dagar senare. Skiten gick snabbt. Kom hem igår. Igår morse hade vi fys. Hade hoppats på något lugnare eftersom mina ben vart fuckin slutkörda. Nope. Stridshinderbana. Monkey bars, klättra upp för nån jävla mindre klippa med rep, vada genom lerigt vatten som gick upp till axlarna, krypa genom ett rör fyllt med gyttja. Gött. Vi har också börjat skjuta nu, med Ak5:an. Mindre rekyl än jag trodde, men mycket mer högljudd. Fyfan va skumma ComTacs är. Allting är så prassligt. Dagarna går snabbare o snabbare dock vilket är gött.
 
Reactions: List

mårten

Atom
Joined
Apr 26, 2016
Messages
2,927
Nebulae
2,550
hallå
dags att återuppliva denna döda skit

tänkte komma med lite uppdateringar om lumpen för er som inte bryr er
121509000_1621089184717926_8484216227550021336_o.jpg

är tydligen soldat nu??
gjorde AGU förr-förra veckan
vi agerade som skyddsvakter, hade mörkerskjutning med lyspistol, åkte bandvagn (faan den bästa biten på allting), sprang runt i skogen och jagade och sköt med lösplugg på våra befä- nej jag menar fienderna såklart
för det mesta var det mer roligt än jobbigt
kan dock inte sägas om lördagen och söndagen, då soldatprovet började
vi hade ett antal stationer
varav en av dom var att putta en Hilux i uppförsbacke med hela gruppen
unknown.png

på 8 pers var det fan inte lätt men vi fick upp den trots allt
vilket var ett bättre resultat än gruppen från 2:a pluton som vi tävlade mot, som stod o puttade på den i 10 minuter innan tiden tog slut

efter lördagens soldatprovsdelar var slut marscherade vi iväg en kort sträcka för att få partier i skogen utdelade till var och en där vi skulle bygga våra ensambivacker för att övernatta i
gick in i mitt parti kanske 40 meter, slängde av mig ryggsäcken och stridsutrustningen o sket
hade fan inte skitit sedans torsdag så det var jävligt gött
sen hittade jag nån tjock jävla gran, samlade stockar o granris i 2 timmar tills det blev mörkt, byggde ett kasst litet tak som inte täckte mitt huvud och som inte räckte ner till mina fötter
dscn39381842879280-1024x768.jpg

en sån här hade varit lyxig att sova i, istället låg jag i fosterställning mellan 2 feta rötter vid en trädstam och kunde inte sträcka på benen för då pekade de ut utanför trädkronan, medans allting dessutom var så pissblött att det inte ens fanns kråkris att elda med
tog av mig alla kläder som var dyngsura, slängde på mig det lilla torra jag hade kvar efter en vecka i fält, kurade ihop mig under komarocken och stoppade ner mina fötter i den vattentäta påsen man har i ryggsäcken
störd som jag är hade jag dock stoppat ner en massa blöt skit i den påsen under veckans gång så den var ju förfan fuktig innuti, så under nattens gång kände jag hur fötterna blev blötare och blötare och kallare och kallare
trots det lyckades jag sova i kanske 2 timmar, vakna upp och sparka med fötterna i 5 minuter och repeat tills det var dags att gå upp
hade dessutom sura uppstötningar i flera timmar pga den vidriga påsmaten man äter
PGWqqvFY9xh6kVJQTp9D1bH8uS2lUAQ0b-F632SpSMhaKESpEDY_HHSyBzbdgYKoJ38Fe7YqhKGVY1ZUNs2pjDZjf6P-QTzSfuLQnvI_UFb3Ikues_wfxlAcHOE-hYlB-bRsaI58JEXxq3CLC2x4UoOJdow

*ptsd rysningar*
fyfan vad snabbt man slänger allt som har med 24 hour meals att göra när man är färdig med fält

på söndagsmorgonen fortsatt soldatprovet, men inte innan man vaknade, steg upp ur bivacken, tog av sig alla sina torra varma kläder och slängde på sig allt det dygnsura som bara blivit blötare under natten eftersom det inte fått plats under taket. mina tänder har aldrig hackat så illa som då.
första delen vi gjorde var en språngmarsch utan stridspackning genom ett skogsparti och sen en fet jävla myr (som kändes som den aldrig tog slut)
efter det marscherade vi ner till containern som vi på lördagsmorgonen hade lagt alla våra tältsaker i, och la i våra stridspackningar - vilket var en jävligt skön känsla måste jag säga
efter det hade vi den sista stationen som var att bära en bår med 50kg av vattendunkar på i kanske typ 2km eller något
det var ju dessutom en tävling och man fick starta på olika tider beroende på hur bra ens poäng från dagen innan var
min grupp startade på en delad 3:e plats, så det blev jävligt hetsigt direkt
men vi kunde inte hålla språngtakten uppe så vi slutade på 4:e plats

det kändes jävligt fett dock att få det där soldatprovsmärket - det är ingen basker men ändå helt ok
den här veckan har hela plutonen fått åka hem för typ alla har fått förkylningar o skit efter fältveckan
började med att 1 tjej i mitt tält hostade o skit
efter 2 dagar hostade 5 pers
i slutet av fältveckan hostade hela plutonen
så det är nog för det bästa
 
Reactions: List

Ond

Rictal-Approved
Joined
Apr 27, 2016
Messages
28,823
Nebulae
72,189
hallå
dags att återuppliva denna döda skit

tänkte komma med lite uppdateringar om lumpen för er som inte bryr er
121509000_1621089184717926_8484216227550021336_o.jpg

är tydligen soldat nu??
gjorde AGU förr-förra veckan
vi agerade som skyddsvakter, hade mörkerskjutning med lyspistol, åkte bandvagn (faan den bästa biten på allting), sprang runt i skogen och jagade och sköt med lösplugg på våra befä- nej jag menar fienderna såklart
för det mesta var det mer roligt än jobbigt
kan dock inte sägas om lördagen och söndagen, då soldatprovet började
vi hade ett antal stationer
varav en av dom var att putta en Hilux i uppförsbacke med hela gruppen
unknown.png

på 8 pers var det fan inte lätt men vi fick upp den trots allt
vilket var ett bättre resultat än gruppen från 2:a pluton som vi tävlade mot, som stod o puttade på den i 10 minuter innan tiden tog slut

efter lördagens soldatprovsdelar var slut marscherade vi iväg en kort sträcka för att få partier i skogen utdelade till var och en där vi skulle bygga våra ensambivacker för att övernatta i
gick in i mitt parti kanske 40 meter, slängde av mig ryggsäcken och stridsutrustningen o sket
hade fan inte skitit sedans torsdag så det var jävligt gött
sen hittade jag nån tjock jävla gran, samlade stockar o granris i 2 timmar tills det blev mörkt, byggde ett kasst litet tak som inte täckte mitt huvud och som inte räckte ner till mina fötter
dscn39381842879280-1024x768.jpg

en sån här hade varit lyxig att sova i, istället låg jag i fosterställning mellan 2 feta rötter vid en trädstam och kunde inte sträcka på benen för då pekade de ut utanför trädkronan, medans allting dessutom var så pissblött att det inte ens fanns kråkris att elda med
tog av mig alla kläder som var dyngsura, slängde på mig det lilla torra jag hade kvar efter en vecka i fält, kurade ihop mig under komarocken och stoppade ner mina fötter i den vattentäta påsen man har i ryggsäcken
störd som jag är hade jag dock stoppat ner en massa blöt skit i den påsen under veckans gång så den var ju förfan fuktig innuti, så under nattens gång kände jag hur fötterna blev blötare och blötare och kallare och kallare
trots det lyckades jag sova i kanske 2 timmar, vakna upp och sparka med fötterna i 5 minuter och repeat tills det var dags att gå upp
hade dessutom sura uppstötningar i flera timmar pga den vidriga påsmaten man äter
PGWqqvFY9xh6kVJQTp9D1bH8uS2lUAQ0b-F632SpSMhaKESpEDY_HHSyBzbdgYKoJ38Fe7YqhKGVY1ZUNs2pjDZjf6P-QTzSfuLQnvI_UFb3Ikues_wfxlAcHOE-hYlB-bRsaI58JEXxq3CLC2x4UoOJdow

*ptsd rysningar*
fyfan vad snabbt man slänger allt som har med 24 hour meals att göra när man är färdig med fält

på söndagsmorgonen fortsatt soldatprovet, men inte innan man vaknade, steg upp ur bivacken, tog av sig alla sina torra varma kläder och slängde på sig allt det dygnsura som bara blivit blötare under natten eftersom det inte fått plats under taket. mina tänder har aldrig hackat så illa som då.
första delen vi gjorde var en språngmarsch utan stridspackning genom ett skogsparti och sen en fet jävla myr (som kändes som den aldrig tog slut)
efter det marscherade vi ner till containern som vi på lördagsmorgonen hade lagt alla våra tältsaker i, och la i våra stridspackningar - vilket var en jävligt skön känsla måste jag säga
efter det hade vi den sista stationen som var att bära en bår med 50kg av vattendunkar på i kanske typ 2km eller något
det var ju dessutom en tävling och man fick starta på olika tider beroende på hur bra ens poäng från dagen innan var
min grupp startade på en delad 3:e plats, så det blev jävligt hetsigt direkt
men vi kunde inte hålla språngtakten uppe så vi slutade på 4:e plats

det kändes jävligt fett dock att få det där soldatprovsmärket - det är ingen basker men ändå helt ok
den här veckan har hela plutonen fått åka hem för typ alla har fått förkylningar o skit efter fältveckan
började med att 1 tjej i mitt tält hostade o skit
efter 2 dagar hostade 5 pers
i slutet av fältveckan hostade hela plutonen
så det är nog för det bästa
har du prøvet deres cashew nødder? de er legendariske

orifo laver også gode sportsdrikke
 
Reactions: List

mårten

Atom
Joined
Apr 26, 2016
Messages
2,927
Nebulae
2,550
har du prøvet deres cashew nødder? de er legendariske

orifo laver også gode sportsdrikke
orifos isotonic drink är det enda som håller igång mig på fält jag svär till gud
liksom
det finns goda saker
typ cookies and cream baren
och protein barsen är helt ok
men fy i helvete jag vill inte se röken av dom när man kommit tillbaks till kasern
 
Reactions: List

Ond

Rictal-Approved
Joined
Apr 27, 2016
Messages
28,823
Nebulae
72,189
Trumpet vinder, skærmbillede dette opslag
 

Grand

out of retirement
Joined
Feb 7, 2017
Messages
3,747
Nebulae
5,400
Kun 1 gang før har en amerikansk præsident kun siddet i 1-enkel præsidentialperiode.

Trump vinder 100%.
 

Ond

Rictal-Approved
Joined
Apr 27, 2016
Messages
28,823
Nebulae
72,189
>lille fredag



hvordan går det gutter
 

mårten

Atom
Joined
Apr 26, 2016
Messages
2,927
Nebulae
2,550
Värnpliktiga runtom hela Sverige hålls kvar i garnisonerna o får permissionsförbud aka vi får inte åka hem under November pga covid.

Fan ni i det civila mörkret kunde la tatt det liiite lugnt med halloween festerna eller??
 
Reactions: List